Как да изградим успешен LinkedIn профил?

През януари, социалната мрежа за установяване на делови конктакти LinkedIn промени изцяло инструментите, чрез които потребителите могат да попълват профилите си. Затова към момента много от хората не използват целия потенциал на новите подобрения.

LinkedIn e бизнес сайт за комуникация между професионалисти от над 200 страни. Регистрираните потребители са над 150 милиона, а месечните посещения на сайта над 280 милиона. Въпреки, че е относително по-малко използван в България като социална мрежа, LinkedIn набира все повече популярност сред бизнес компаниите у нас.

Мениджърът на Отдел „Лични данни” към LinkedIn Хари Сринивасан и екипът му промениха дизайна на профилите, за да направят сайта максимално удобен за ползване както за лични, така и за бизнес цели.  Business Insider публикуваха статия, в която именно Сринивасан дава обширна информация как да се използват най-обстойно подобрените инструменти.

Когато научите основните правила,  ще можете да изградите профил, който да бъде лесно забелязан от HR-и и компании, занимаващи се с подбор на персонал. Дори и да не си търсите нова работа, добре изглеждащият ви профил ще ви помогне да завържете нови бизнес контакти и да изведете кариерата си на следващото ниво.

Ето и няколко стъпки, които Хари Сринивасан, цитиран от Business Insider, предлага  за създаването на добър профил в LinkedIn:

 

1. Добро първо впечатление

Според Сринивасан първото нещо, което се забелязва в един профил е това как човекът е представил себе си. Едва след това се поглежда името. Подобно на срещите на живо, първото впечатление, което създаваме у хората, е най-важно. Тоест е необходимо да напишете кратно и ясно описание на личността си, а едва по-надолу в другите раздели да опишете по-подробно уменията и квалификациите си.

 

2. Профилна снимка

LinkedIn извеждат статистиката, че профили със снимка получават 21 пъти повече преглеждания и 9 пъти повече заявки за контакт. Сринивасан споделя, че нямате нужда от професионално заснемане или снимка задължително с костюм. Но също така не е уместно да оставите полето празно, защото по този начин ще намалите значително шансовете си за осъществяване на контакти.

Приложението на LinkedIn за смарт телефони вече включва и бутон за обработка на снимки. Подобрението скоро ще бъде налично и за дескстоп версията на сайта, като ще улесни значително подбора на снимки.  За фон мениджърът от професоналния сайт предлага да изберете отличаващ се цвят, който коренспондира с вас като личност. Може да се снимате някъде навън сред природата или с колегите си. Стремете се да покажете нещо свързано със сферата ви на работа.

3. Местоположение

Добавянето на населено място ще ви донесе 9 пъти повече преглеждания от останалите хора, които не са обозначили локацията си. Дори и да сте фрийлансър и да работите от вкъщи е добре да посочите града, в който живеете. Така по-лесно ще ви откриват за потенциални поръчки.

4. Кратко резюме

Както споменахме по-горе, това е първото нещо, което забелязват хората. Тук няма правилно или грешно. Според Сринивасан това е раздела, в който можете да бъдете най-свободни да кажете кой сте и да представите личността си.

5. Споделяйте истории и пишете блог статии

Макар и с бизнес насоченост, LinkedIn е социална мрежа, която цели да свързва професионалисти от цял свят. С промените по дизайна, от екипа на сайта се стремят да подобрят комуникацията и обмена на идеи, истории и опит между потребителите, споделя Сринивасан. Той например пише блог постове за работата си в LinkedIn и мисли за наученото по време на работа.

Не е нужно да се насилвате да пишете на всяка цена. И все пак, ако искате да кажете нещо на света или желаете да споделите за вълнуващите проекти, по които работите, не се колебайте, а го направете! Колкото повече споделяте и контактувате с други профили, толкова повече трафик ще привлечете към своята страница.

 

6. Опишете целия си опит, като наблегнете най-силно върху текущата си позиция

Както сте забелязали след подобренията има повече менюта от типа „падащи”. Целта е разглеждащите профила да хвърлят бърз поглед към предишните ви позиции и да се фокусират главно към настоящата ви работа. Не се колебайте дали да включите и студентските си стажове като прогрес в кариерното си развитие. Според Сринивасан едно от най-добрите неща в профилите на LinkedIn е, че няма ограничения колко местоработи и стажове можете да включите. Затова и вие не трябва да редуцирате броя им, а напротив, впишете всяко едно ваше практическо умение . Не се знае какъв тип организация ще има нужда точно от човек с опит като вашия.

Друго важно нещо е да се уверите, че избирате името на компанията си от регистрираните в сайта вече такива. По този начин местоработата ви ще бъде лесно проверена, а логото и ще добавя авторитет в профила ви. Не забравяйте и да добавите и колко време сте заемали дадена позиция, защото това е едно от най-важните неща, които биват преглеждани в тази част от профила ви.

 

7. Впишете дипломите си и детайлно опишете квалификациите, които сте получили

От екипът на професионалния сайт смятат, че една от най-често допусканите грешки в тази категория е да пропуснете да напишете дипломата си от дадено учебно заведение. Задължително обозначете и степента на квалификация, която сте придобили – било то II или III степен на професионално обучение в гимназия, или бакалавър от университет. За учениците и студентите, които си търсят първа работа или стаж е важно да посочат детайлно клубовете и извънкласните дейности, които са посещавали по време на гимназиалното  си обучение.

 

 

8. Доброволчество

В тази категория може да добавите на какви организации сте помагали доброволно или кога сте се включвали в благотворителни инциативи. Тук отново може да избирате от менюто с вече регистрираните организации. По този начин ще се свържете с много хора, с които имате общи интереси и разбирания за реалните ползи от безвъзмездния труд.

9. Отбележете поне 5 лични умения спрямо вашата позиция и сфера на работа

Сринивасан и екипът му преценили, че менюто „Умения” не е достатъчно релевантно към днешна дата и съдържа термини, които на практика не означават нищо. След промените на сайта, екипът се стреми да направи тази част от профилите една от главните и най-значими.

Отново статистиката на LinkedIn посочва, че профили с 5 и повече добавени умения имат 17 пъти повече преглеждания и до 27 пъти повече показвания при търсене.  Сега вече можете и да степенувате уменията си като започнете от трите си най-силни способности. Добавете тези, които са главни за вас в този етап на кариерата ви и са важни за индустрията ви като цяло.

 

10. Постижения

В тази категорията имате до 9 опции за вписване на награди, грамоти, патенти и други. Не е нужно да включвате абсолютно всички. Изберете най-значителните за вас, а и за сферата ви на професионално развитие.

 

11. Следвайте страници, които са свързани с интересите ви

Все пак LinkedIn е социална мрежа и следването на профили е широко разпространено. Гмурнете се в различните профили и откривайте нови хора, смело. Времето ви в сайта ще стане още по-удовлетворяващо, ако следите публикациите на вдъхновяващи за вас хора.

Сринивасан например споделя, че следи профилите на Бил Гейтс и Опра Уинфри, които коренспондират с неговите интереси относно технологиите, медиите и филантропията.

 

 

Като заключение ще кажем, че платформата LinkedIn е важно място за професионалното ви развитие. В България също е широко използвана при набирането на персонал. Освен това много от компаниите проучват кандидатите си в интернет. Затова е по-добре да попаднат на професионалния ви профил в LinkedIn, отколкото на личния ви във Фейсбук.

 

Превод и адаптация: Мариела Симеонова